About a decade ago, White Wolf released a game called Mummy: The Resurrection as the core offering for its Year of the Scarab. When the Time of Judgment rolled around, that game and its continuity were put to rest, along with the other classic World of Darkness lines; but endings breed new beginnings, and in the course of developing the end of that game, a vision for a new mummy-focused roleplaying experience began to take shape. It would be a decade before that vision could come to life, but here we are at last.
Welcome to Mummy: The Curse, a new World of Darkness roleplaying game. As developer, I couldn't be more excited to roll this out. Not simply because it was my brainchild, or because of all the hard work my team and I have put in on it so far, but because I'm as proud of it as I am of anything I've done in my career. And also because, let's be frank, it's been a bit too long since we, as fans (and I happily admit that I got my start as a fan), have gotten a new World of Darkness game. Well, the wait's over, friends.
What’s in it?
• The first new New World of Darkness™ game since 2009.
• Represents a step forward in the evolution of the Storytelling System.
• Book includes a player’s section, a Storyteller’s section, and a complete S.A.S. story—everything you need to get a chronicle up and running.
• Includes extensive information on the Deathless, from their half-remembered past to their beliefs and social conventions to their personal motivations and more.
• Scores of new examples of both game elements (powers, relics, Merits, etc.), and new concepts, from the fivefold system of Pillars to the all-important Descent.
Kickstarter - Mummy: The Curse Core Rulebook
Auch einen Blick wert:
Kickstarter - Deluxe Werewolf the Apocalypse 20th Anniversary Edition
und
Rezension - V20 Vampire the Masquerade 20th Anniversary Edition
Es tut sich was an der Rollenspielfront.^^Alte und Neue Welt der Dunkelheit
Es ist zu unterscheiden zwischen der alten "World of Darkness" (oWoD oder WoD1), die White Wolf 2004 offiziell beendete und einstellte, und der neuen "World of Darkness" (nWoD oder WoD2), die seitdem vom Verlag entwickelt und publiziert wird. Beide Welten existieren getrennt voneinander als zwei äußerlich zwar ähnliche, innerlich aber völlig verschieden aufgebaute "Welten der Dunkelheit", in der jeweils eigene Rollenspiele mit eigenen Regeln angesiedelt sind.
Die alte Welt der Dunkelheit nutzt als Spielregeln das Storyteller System. Die neue Welt der Dunkelheit nutzt als Spielregeln das Storytelling System. Dabei ist das neue System dem Alten ähnlich so dass es als eine Variante der alten Spielregeln gesehen werden kann. White Wolf hat allerdings sowohl mit den Storyteller-Regeln als auch nach den Storytelling-Regeln Spiele veröffentlicht, die nicht zur jeweiligen Spielwelt gehören.
Im Jahr 2011 kündigte White Wolf an, wieder Bücher für die alte "World of Darkness" herauszugeben, die nach der neuen Firmenpolitik vor allem als Print on Demand-Versionen oder PDF-Download erhältlich sein werden[1]. Der Verlag nutzt seitdem den Begriff Classic World of Darkness (Abkürzung: cWoD) für die ältere Spielwelt und den Begriff Onyx Path für Bücher die für die alte Spielwelt herausgebracht werden.
LG
Stefan