Quelle: http://wow.gamona.de/index.php?pid=355&seite=pp&sid=2
Allgemein
* Der Kontinent Nordend kann nun betreten werden! In Orgrimmar, Unterstadt und in den Häfen von Sturmwind und Menethil stehen Transportmeister bereit, um die Überfahrt nach Nordend zu ermöglichen.
* Die schwebende magische Stadt Dalaran kann nun erkundet werden!
* Die Barbiere sind nun implementiert und in den großen Städten zu finden. Einem neuen Look steht also nichts mehr im Wege!
* Das völlig neue Erfolgssystem ist nun implementiert.
* Transportmöglichkeiten zwischen dem heulenden Fjord und der boreanischen Tundra finden sich in den Tuskarrdörfern der entsprechenden Zonen.
* Die Stufenbeschränkung liegt derzeit bei Stufe 77.
* Trefferwertung, kritische Trefferwertung und Tempowertung wirken sich nun auf Nahkampfangriffe und Zauber aus.
* Zaubermacht:
o Die Boni auf allen Gegenständen und Effekten, die Boni auf Zauberschaden und Heilung verleihen, werden nun zu einem Wert zusammengefasst: Zaubermacht. Die Höhe dieses Wertes wird dem Zauberschaden von Gegenständen entsprechen, die zuvor "erhöhten Zauberschaden und Heilung" gewährten, wie zum Beispiel typische Magier- und Hexenmeisterausrüstung.
o Klassen, die keine Heilzauber besitzen, werden auf dem Charakterbogen außer einer Umformulierung des Tooltips keine weiteren Änderungen bemerken.
o Die angezeigte Bonusheilung auf den Charakterbögen von Heilklassen ist gesunken. Alle Heilzauber wurden jedoch so modifiziert, dass sie von Zaubermacht mehr profitieren als zuvor von Bonusheilung. Unter dem Strich sollte keine Änderung für den durch die Zauber geheilten Wert auftreten. Balancebedingt mussten einige Talente abgeändert werden, um sie dieser Neuregelung anzupassen, der geheilte Wert wird jedoch ungefähr beibehalten. Zusätzlich werden einige Talente ausschließlich Heilzaubermacht verleihen.
* NPC-Reisepunkte
o Horde:
+ Von Unterstadt zum Hafen der Vergeltung (Heulender Fjord)
+ Von Orgrimmar zur Kriegshymnenfeste (Boreanische Tundra)
o Allianz:
+ Vom Hafen von Menethil nach Valgarde (Heulender Fjord)
+ Vom Hafen von Sturmwind zur Valianzfeste (Boreanische Tundra)
Bekannte Probleme
* Die aktuellen Patch-Notes sind noch unvollständig, werden jedoch mit jedem Patch umfangreicher werden.
Weltzonen
* Die folgenden Zonen stehen zum Testen bereit: Heulender Fjord, boreanische Tundra, Drachenöde, Grizzlyhügel, Sholazarbecken und Zul'Drak.
Dungeons
* Die folgenden Dungeons stehen zum Testen bereit:
o Heulender Fjord: Burg Utgarde (70-72)
o Boreanische Tundra: Der Nexus (70-72)
o Drachenöde: Azjol-Nerub (72-74)
o Grizzlyhügel: Festung Drak’Tharon (74-76)
o Sturmgipfel: Hallen des Steins (77-79)
Klassen
* Alle Klassen sind spielbereit. Zauber und Talente über Stufe 70 stehen zum Testen zur Verfügung.
* Die Heldenklasse 'Todesritter' ist nun spielbereit.
o Todesritter beginnen jetzt das Spiel mit 0 Talentpunkten auf Stufe 55.
o Ein neu erschaffener Todesritter startet mit Stufe 55 in den östlichen Pestländern.
o Die Startzone eines Todesritters, Acherus, die schwarze Festung, ist jetzt vollständig implementiert und befindet sich im östlichen Teil der östlichen Pestländer.
Druide
* Dornenranke (Gleichgewicht): Steigert nun den Schaden, den Treants verursachen können. Darüber hinaus besitzt der Schaden, der von Treants und Baumrinde verursacht wird, eine 5/10/15% Chance, das Ziel für 3 Sekunden benommen zu machen.
* Himmlischer Fokus (Gleichgewicht): Mit 'Sternenregen' besteht nun eine Chance auf Betäubung.
* Die Abklingzeit von 'Herausforderungsruf' wurde von 10 Minuten auf 3 gesenkt.
* Wucherwurzeln: Kann jetzt auch in Innenräumen gewirkt werden.
* Feenfeuer (Tiergestalt): Dieses Talent ist von 21 auf 11 Punkte herabgesetzt worden.
* Wilde Attacke (Tiergestalt): Dieses Talent ist von 11 auf 21 Punkte heraufgesetzt worden.
* Wilde Attacke (Tiergestalt): Kann jetzt auch in Katzengestalt ausgeführt werden.
* 'Instinkt der Wildnis' (Tiergestalt) steigert nicht länger die in Bärengestalt erzeugte Bedrohung, sondern erhöht nun den durch die Fähigkeit 'Prankenhieb' zugefügten Schaden um 5/10/15%.
* Gebündeltes Sternenlicht (Gleichgewicht): Funktioniert jetzt auch mit 'Sternenregen'.
* Naturgewalt (Gleichgewicht): Die Abklingzeit wurde von 3 Minuten auf 2 reduziert.
* Hurrikan: Es gibt keine Abklingzeit mehr (war 1 Minute).
* Verbessertes Feenfeuer (Tiergestalt): Funktioniert nun auch mit Zaubertreffern, zusätzlich zu % der Distanz- und Nahkampftreffer.
* Verbessertes Mal der Wildnis (Wiederherstellung): Dieses Talent hat nun 2 Punkte, statt wie bisher 5.
* Verbesserte Gelassenheit (Wiederherstellung): Reduziert nun auch die Abklingzeit des Zaubers 'Gelassenheit' um 25/50%.
* Zerfleischen (Tiergestalt): Steigert nun, zusätzlich zu 'Schreddern', den Schaden, der von 'Zermalmen' verursacht wird.
* Mondschein (Gleichgewicht): Funktioniert nun auch mit 'Sternenregen'.
* 'Mondkingestalt' (Gleichgewicht) führt nun nicht länger zu einer Erhöhung der Angriffskraft oder einer Regeneration von Mana bei Nahkampfangriffen, sondern gewährt nun bei jedem kritischen Zaubertreffer die Chance, dass auf der Stelle 2% des Gesamtmanas regeneriert werden können.
* Naturfokus (Wiederherstellung): Dieses Talent hat jetzt 3 Punkte, statt wie bisher 5. Außerdem ist es von Ebene 2 auf die Ebene 1 verschoben worden. Beinhaltet jetzt auch 'Pflege'.
* Anmut der Natur (Gleichgewicht): Verringert jetzt auch die globale Abklingzeit des Zaubers 'Zorn' um 50%, wenn in Kraft.
* Griff der Natur (Gleichgewicht): Kann jetzt angewandt und in geschlossenen Räumen ausgelöst werden.
* Reichweite der Natur (Gleichgewicht): Verringert jetzt auch Bedrohung, die durch Gleichgewichtszauber erzeugt wurde um 15/30%.
* Neuer Zauber: Wiederbelebung: Lässt den Geist in den Körper zurückkehren und belebt ein totes Zielobjekt wieder, mit Gesundheit und Mana. Kann nicht im Kampf gewirkt werden. (Ränge 1-7 hinzugefügt)
* Omen der Klarsicht (Wiederherstellung): Nun ein Passivzauber. Funktioniert jetzt auch mit Zaubern (Heilung und Schaden). Die Auslöserate liegt bei ungefähr 6% mit einer internen Abklingzeit von 10 Sekunden.
* 'Wilde Zähigkeit' (Tiergestalt) reduziert jetzt den erlittenen Schaden während man betäubt ist um 5/10/15% und reduziert die Dauer von Furchteffekten um 5/10/15%.
* 'Fluch aufheben' kann jetzt auch genutzt werden, wenn die Gestalt 'Baum des Lebens' angenommen ist.
* 'Tier besänftigen' kann jetzt bei Drachkin und Wildtieren benutzt werden.
* 'Tier besänftigen' ist jetzt ein Sofortzauber.
* Täuschung (Wiederherstellung): Dieses Talent hat jetzt 3 Punkte, statt 5. Außerdem ist es von Ebene 3 auf Ebene 2 verschoben worden. Darüber hinaus ist die Bedrohung bei Wiederherstellungszaubern reduziert. Reduziert die Chance, dass Heilzauber, die über einen bestimmten Zeitraum wirken ('Blühendes Leben', 'Nachwachsen' und 'Verjüngung'), gebannt werden, anstelle von allen Druidenzaubern. Die Bedrohung von Gleichgewicht kann jetzt in der Kategorie 'Gleichgewicht', innerhalb von 'Reichweite der Natur' reguliert werden.
* Überleben der Stärksten (Tiergestalt): Erhöht auf 2/4/6%, von 1/2/3%.
* Die Abzüge in der Manaregeneration für den Zeitraum, in dem der Druide sich in Bärengestalt, Terrorbärengestalt oder Katzengestalt befindet, sind beseitigt worden.
* 'Gelassener Geist' (Wiederherstellung) beinhaltet jetzt auch 'Pflege'.
* Baum des Lebens (Wiederherstellung): 30% des Abzugs aufs Bewegungstempo ist aufgehoben.
* Baum des Lebens (Wiederherstellung): Kann jetzt 'Fluch entfernen' wirken.
* Baum des Lebens (Wiederherstellung): Es ist jetzt möglich, alle Wiederherstellungszauber ('Heilende Berührung') in dieser Gestalt zu wirken, allerdings reduziert 'Baum des Lebens' jetzt die Manakosten für Heilzauber, die über einen bestimmten Zeitraum wirken ('Verjüngung', 'Blühendes Leben', 'Nachwachsen' und 'Pflege'), um 20%.
* Rache (Gleichgewicht): Funktioniert jetzt auch mit 'Sternenregen'.
Jäger
* Jeder Begleiterfamilie ist nun eine einzigartige Fähigkeit zugeordnet. Neue Fähigkeiten sind für Familien hinzugefügt worden, wie zum Beispiel für Bären und Sporensegler.
* Aspekte kosten kein Mana mehr.
* 'Vermeidung', 'Spurt'/'Sinkflug' und 'Kobrareflexe' sind jetzt Begleitertalente anstatt Begleiterfertigkeiten.
* 'Beißen' hat keine Abklingzeit mehr, verursacht denselben Schaden und benötigt denselben Fokus wie 'Klaue' - es dient also zur Fokusklärung.
* 'Falleneffizienz' (Überleben) ist umbenannt worden in 'Fallenbeherrschung'.
* 'Erschütterndes Sperrfeuer' (Treffsicherheit): Kann nun durch Salvenattacken ausgelöst werden.
* 'Abschreckung' (Überleben): Die Abklingzeit wurde auf 3 Minuten reduziert und erhöht nun auch die Chance, Zaubern zu widerstehen, um 60%. Außerdem gibt es einen neuen Zaubereffekt.
* Alle Begleiter des Jägers können 'Knurren', 'Ducken' und entweder 'Beißen' oder 'Klaue' (niemals beide) erlernen.
* Jägerbegleiter können jetzt, je nach Familie, Talente aus einer der drei Kategorien erlernen. Ab Stufe 20 erhalten Begleiter Talentpunkte, wobei sie alle 4 Stufen einen Extratalentpunkt dazu gewinnen.
* Wenn ein Jäger einen Begleiter zähmt, der mehr als fünf Stufen unterhalb der des Jägers ist, dann erreicht der Begleiter automatisch eine Stufe, die fünf Stufen niedriger ist als die des Jägers.
* 'Verbessertes Totstellen' (Überleben): Verringert nun auch Schaden, der während 'Totstellen' erlitten wurde, um 15/30%.
* Loyalität, Ausbildungspunkte und die Wildtierausbildung-Schaltfläche des Jägers sind verschwunden. Jägerbegleiter können nun alle Fertigkeiten ihrer Stufe lernen. Ihnen werden automatisch neue Ränge zugewiesen, sobald sie neue Stufen erreichen.
* 'Meister der Taktik' (Überleben): Auslösungschance um 10% erhöht, von 6%.
* 'Monstertöten' (Überleben) and 'Humanoidentöten' (Überleben) sind jetzt in 'Verbessertes Fährtenlesen' zusammengefasst.
* Neues Talent: 'Verbessertes Fährtenlesen' (Überleben): Steigert allen Schaden, der verfolgten Zielen zugefügt wird um 1/2/3/4/5%.
* 'Zuverlässiger Schuss' benötigt jetzt Munition, weshalb sein Bonusschaden ein wenig gesenkt wurde. Eine Steigerung des Schadens ist möglich, je nachdem, welche Munition der Spieler benutzt.
* 'Sicherer Stand' (Überleben) reduziert jetzt die Dauer von Effekten, die Bewegungen behindern, um 10/20/30% (anstelle einer prozentualen Chance zu widerstehen).
* 'Fallenbeherrschung' (Überleben) wurde entfernt.
Magier
* 'Arkaner Fokus' (Arkan) besteht jetzt aus 3 Rängen, erhöht die Chance zu treffen und reduziert die Manakosten von Arkanzaubern um 1/2/3%.
* 'Gegenzauber' kostet jetzt 9% des Grundmanas.
* 'Frostrüstung', 'Eisrüstung', 'Magische Rüstung' und 'Glühende Rüstung' sind keine magischen Effekte mehr und können nicht aufgehoben werden.
* 'Unsichtbarkeit' lässt den Wirkenden nun nach 3 Sek. unsichtbar werden, anstatt wie bisher nach 5 Sekunden.
* 'Einklang der Magie' (Arkan) steigert jetzt auch die Reichweite der arkanen Zauber um 3/6 Meter.
* 'Verwandlung' kostet jetzt 12% des Grundmanas.
* Portalzauber kosten jetzt 18% des Grundmanas.
* 'Prismatischer Mantel' (Arkan) reduzieren jetzt auch die Verblassungszeit von 'Unsichtbarkeit' um 1/2 Sekunden.
* 'Langsamer Fall' kostet nun 6% des Grundmanas.
* Teleportzauber kosten nun 9% des Grundmanas.
Paladin
* Alle Auren wirken nun auf alle Mitglieder einer Gruppe oder eines Schlachtzugs, die sich in der Reichweite des Effekts befinden.
* 'Vorahnung' (Schutz) wurde auf die Ebene 1 verschoben und erhöht jetzt die Ausweichchance um 1/2/3/4/5%.
* Die Zauberwirkzeit von 'Schild des Rächers'(Schutz) ist nun auf .5 Sekunden gesenkt, die Dauer auf 10 Sekunden erhöht.
* 'Zornige Vergeltung' ruft nicht mehr 'Vorahnung' hervor, die Schadenssteigerung ist auf 20% reduziert. Heilung ist um 20% erhöht.
* 'Segen der Freiheit' ist umbenannt worden in 'Befreiende Hand'. Spieler können pro Paladin immer nur von einer Hand berührt werden. Der Zauber kostet jetzt 6% des Grundmanas.
* 'Segen des Lichts' und 'Großer Segen des Lichts' wurden rausgenommen. Ihre Effekte sind in alle relevanten Fähigkeiten übergegangen.
* 'Segen des Schutzes' ist umbenannt worden in 'Schützende Hand'. Spieler können pro Paladin immer nur von einer Hand berührt werden. Alle Ränge kosten jetzt 6% des Grundmanas.
* 'Segen des Opferung' ist umbenannt worden in 'Opfernde Hand', besteht nur aus einem Rang und transferiert 20% des erlittenen Schadens an den Wirkenden. Die Dauer wurde auf 12 Sekunden reduziert, die Abklingzeit auf 2 Minuten angehoben. Spieler können pro Paladin immer nur von einer Hand berührt werden. Der Zauber kostet jetzt 6% des Grundmanas.
* 'Segen der Rettung' ist umbenannt worden in 'Erlösende Hand'. Die Gesamtbedrohung, die auf das Ziel wirkt, ist nun um 2% pro Sekunde für 10 Sekunden reduziert, während außerdem aller Schaden und alle Heilung um 10% reduziert werden. Spieler können pro Paladin immer nur von einer Hand berührt werden. Der Zauber kostet jetzt 6% des Grundmanas.
* 'Überzeugung' (Vergeltung) erhöht nun die Chance auf einen kritischen Treffer mit allen Zaubern und Nahkampfangriffen.
* 'Göttliche Weisheit' (Heilig) wurde auf Ebene 2 verschoben, steigert die Gesamtintelligenz um 3/6/9/12/15%.
* Die Abklingzeit von 'Göttliches Eingreifen' wurde auf 20 Minuten gesenkt.
* 'Göttlicher Schutz' und 'Gottesschild' kosten jetzt 3% des Grundmanas.
* 'Göttliche Bestimmung' (Vergeltung) verringert jetzt die Wahrscheinlichkeit, von Zaubern und Distanzangriffen getroffen zu werden um 1/2/3%.
* 'Göttliche Stärke' (Heilig) ist in Ebene 1 der Kategorie 'Schutz' verschoben worden.
* 'Großer Segen der Rettung' wurde entfernt.
* 'Hammer der Gerechtigkeit' kostet jetzt 3% des Grundmanas.
* 'Hammer des Zorns' wurde aus der Kategorie 'Heilig' verschoben und wird nun zu den Zaubern der Kategorie 'Vergeltung' gezählt. Die Manakosten wurden reduziert und das Tempo von Geschossen angehoben. Der Zauber kann jetzt auf Ziele mit weniger als 35% Gesundheit angewandt werden.
* 'Heilendes Licht' (Heilig) wurde auf Ebene 2 verschoben.
* Die Abklingzeit von 'Heiliger Schild' (Schutz) wurde auf 8 Sekunden reduziert.
* Die Reichweite von 'Heiliger Schock' (Heilig) wurde geändert zu 20/40 Metern, wenn er auf Gegner/Freunde gewirkt wird. Die Abklingzeit wurde auf 6 Sekunden reduziert.
* 'Heiliger Zorn' ist nun ein Sofortzauber, der eine Betäubung von 3 Sekunden Dauer bewirkt. Die Abklingzeit wurde auf 30 Sekunden reduziert und der Radius auf 10 Meter.
* 'Illumination' (Heilig) wurde auf Ebene 3 verschoben.
* 'Verbesserte Aura der Konzentration' (Schutz) wurde in die Kategorie 'Heilig' verschoben.
* 'Verbesserte Aura der Konzentration' wurde aus der Kategorie 'Schutz' in die Ebene 4 der Kategorie 'Heilig' verschoben.
* 'Verbesserte Aura der Hingabe' (Schutz) wurde auf die Ebene 4 verschoben und auf 3 Ränge reduziert. Sie erhöht nun die Rüstung der Aura der Hingabe um 17/34/50% und steigert jede Heilung an Einheiten, die von der Aura der Hingabe betroffen sind, um 1/2/3%.
* Die Abklingzeit von 'Verbesserter Hammer der Gerechtigkeit' (Schutz) ist jetzt um 10/20/30 Sekunden reduziert.
* Der Bedrohungsbonus von 'Verbesserter Zorn der Gerechtigkeit' (Schutz) ist in den Grundzauber übergegangen. Das Talent reduziert jedoch noch immer allen erlittenen Schaden um 2/4/6%.
* 'Verbesserte Aura der Heiligkeit' (Vergeltung) ist in 'Geweihte Vergeltung' umbenannt worden. Alle Einheiten, auf welche die Aura der Vergeltung wirkt, verursachen 2% mehr Schaden.
* 'Verbessertes Siegel der Rechtschaffenheit' (Heilig) ist auf Ebene 1 verschoben worden und zu XXX umbenannt worden. Es wirkt nun auf 'Siegel der Rechtschaffenheit', 'Siegel der Vergeltung' und 'Siegel der Verderbnis'.
* 'Verbessertes Siegel des Kreuzfahrers' (Vergeltung) ist umbenannt worden in 'Herz des Kreuzfahrers'. Seine Auswirkungen betreffen nun alle Richturteile.
* 'Richturteil der Gerechtigkeit' wird nicht länger Furchteffekte unterbinden. Es verhindert nur, dass NSCs fliehen (z. B. bei niedriger Gesundheit).
* 'Handauflegung' verbraucht nicht mehr alles Mana. Die Abklingzeit ist auf 20 Minuten verkürzt.
* 'Reinen Herzens' (Heilig) wurde auf 2 Ränge reduziert. Es verringert nun die Dauer von Fluch- und Krankheitseffekten um 25/50%.
* 'Verschanzen' (Schutz) wurde auf Ebene 2 verschoben.
* Die Manakosten von 'Buße' (Vergeltung) wurden auf 9% des Grundmanas geändert. Die Dauer ist auf 1 Minute angehoben worden (im PvP-Modus 10 Sekunden Dauer). Es ist jetzt einsetzbar gegen Dämonen, Drachkin, Humanoide und Untote.
* Der aus 'Aura der Vergeltung' erzeugte Schaden wurde angehoben. Jetzt wird auf Basis der Heiligzaubermacht der Schaden hinzugewonnen.
* 'Zorn der Gerechtigkeit' steigert jetzt durch heiligen Schaden erzeugte Bedrohung um 90%.
* 'Geweihtes Licht' (Heilig) erhöht jetzt ebenfalls die kritische Zaubertrefferchance von 'Heiliger Schock'.
* 'Aura der Heiligkeit' (Vergeltung) wurde entfernt.
* 'Siegel der Gerechtigkeit'/'des Richturteils' wurde auf einen Rang gesenkt. Alle Effekte des vorherigen Rangs 2 blieben erhalten, allerdings verhindert der Effekt des Richturteils nicht mehr länger Furcht.
* 'Siegel des Kreuzfahrers' wurde entfernt. Die Effekte des Richturteils des Kreuzfahrers sind in alle relevanten Fähigkeiten übergegangen.
* Die Dauer des Schadenseffekts, den 'Siegel der Vergeltung' über einen Zeitraum verursacht, wurde auf 18 Sekunden verlängert.
* 'Spiritueller Fokus' (Heilig) wurde auf Ebene 1 verschoben. * 'Gleichmut' (Schutz) ist auf Ebene 2 verschoben worden. Die Dauer von Betäubungseffekten ist nun um 10/20/30% verkürzt. Die Wahrscheinlichkeit, dass Zaubern widerstanden wird, ist um 10/20/30% verringert.
* 'Zähigkeit' (Schutz) wurde auf Ebene 3 verschoben.
* 'Untote vertreiben' (Ränge 1 und 2) wurde rausgenommen. 'Böses vertreiben' wird nun auf Stufe 24 gewährt, die Manakosten wurden auf 9% des Grundmanas geändert.
* 'Unumstößlicher Glaube' (Heilig) ist auf Ebene 2 verschoben worden.
Priester
* Kreis der Heilung (Heilig): Funktioniert nun bei jedem Ziel im Schlachtzug des Zauberers. Außerdem geht dieser Heilungszauber nun intelligent vor, indem er innerhalb der Reichweite zuerst diejenigen Ziele mit der niedrigsten Gesundheit auswählt und heilt. Der Zauber hat jetzt eine Abklingzeit von 6 Sekunden. Die Schlangen aus der Schlangenfalle des Jägers werden nicht mehr geheilt.
* Erleuchtung (Disziplin): Dieser Zauber gibt jetzt auch 1% Zauberschaden und 1% Heilung pro Punkt.
* Fokussierter Wille (Disziplin): Auf Spieler wirkende Heileffekte werden jetzt um 3/4/5% gesteigert, anstatt um 4/7/10%.
* Macht des Willens (Disziplin): Dieses Talent steigert nun den Zauberschaden um einen festen Betrag, anstatt die Zauber um einen prozentualen Betrag zu erhöhen. (erhöht nun die Zauberart um einen prozentualen Betrag, anstatt den Schaden des ausgewählten Zaubers). In anderen Worten, der Zauberschaden, der aus diesem Talent generiert wird, wird jetzt im Charakterblatt wiedergegeben, anstatt im Tooltip der Fertigkeit.
* Heiliges Feuer: Die Zauberzeit wurde von 3.5 auf 2 Sekunden reduziert. Der Schaden wurde um ca. 60% erhöht. Die Dauer für den Schaden-über-Zeit-Effekt wurde von 10 auf 7 Sekunden gesenkt. 'Heiliges Feuer ' hat jetzt eine Abklingzeit von 10 Sekunden.
* Verbessertes inneres Feuer (Disziplin): Erhöht jetzt auch die Bonusheilung von 'Inneres Feuer' um 10/20/30%.
* Verbessertes Schattenwort: Schmerz (Schatten): Erhöht jetzt den Schaden, der von 'Schattenwort: Schmerz' erzeugt wird um 5/10%. Erhöht nicht mehr die Dauer von 'Schattenwort: Schmerz'.
* 'Levitieren' kostet jetzt 3% des Grundmanas.
* Brunnen des Lichts (Heilig): Die Zauberzeit wurde von 1.5 Sekunden auf .5 Sekunden gesenkt. Die Aufladungen wurden von 5 auf 10 erhöht. Der Effekt wird nun bei Angriffen abgebrochen, die mehr als 30% der Gesamtgesundheit des Spielers kosten. Die Abklingzeit beträgt nunmehr 3 Minuten, anstatt 5.
* 'Gedankenkontrolle' besteht jetzt nur noch aus einem Rang und kostet 12% des Grundmanas.
* 'Gedankenbesänftigung' besteht jetzt nur noch aus einem Rang und kostet 6% des Grundmanas. Es gibt keine Maximalstufe für Ziele mehr.
* 'Gedankensicht' kostet jetzt 3% des Grundmanas.
* Neues Talent: Verbesserter Willensentzug (Schatten): Gibt eine Wahrscheinlichkeit von 50/100%, einen Bonus von 50% auf Willenskraft zu bekommen, nachdem durch 'Gedankenschlag' oder 'Schattenwort: Tod' ein kritischer Treffer gelandet wurde. Mana wird während des Wirkens mit einem Verhältnis von 25% regeneriert. Die Dauer beträgt 8 Sekunden.
* Neues Talent: Polarität (Disziplin): Schaden und Heilung wird um 1/2/3/4/5% erhöht.
* Schmerzunterdrückung (Disziplin): Die Abklingzeit wurde von 2 auf 3 Minuten erhöht.
* Seele der Macht (Disziplin): Die Abklingzeit wurde von 3 Minuten auf 2 gesenkt.
* 'Psychischer Schrei' kostet nun 15% des Grundmanas.
* Sengendes Licht (Heilig): Erhöht nun auch den Schaden von 'Heilige Nova' und 'Sühne'.
* 'Untote fesseln' kostet jetzt 9% des Grundmanas.
* Schattenfokus (Schatten): Dieses Talent besteht jetzt aus 3 Punkten, anstatt 5. Außerdem reduziert es jetzt die Manakosten von Schattenzaubern um 2/4/6%.
* Abhärtende Schatten (Schatten): Senkt jetzt den erlittenen körperlichen Schaden um 2/4%, allerdings nicht mehr die Chance, durch Zauber einen kritischen Treffer zu erleiden.
* Schattengestalt (Schatten): Verfügt jetzt über eine immanente 30% Bedrohungsreduzierung. Kommt jetzt mit einer Gestaltwandel-Benutzeroberfläche.
* Schweigsame Entschlossenheit (Disziplin): Dieses Talent besteht jetzt aus 3 Punkten, anstatt 5.
* Willensentzug (Schatten): Das Talent wurde von 5 auf 3 Punkte reduziert. Führt jetzt auch zu 'Verbesserter Willensentzug'.
* 'Zauberstab-Spezialisierung' (Disziplin) wurde rausgenommen.
Schurke
* 'Klingenwendung' (Kampf) generiert jetzt bei allen Nahkampfangriffen, die Schaden erzeugen, eine 10% Chance, das Ziel für 4/8 Sekunden benommen zu machen.
* 'Abgestumpfte Nerven' (Meucheln) senkt jetzt allen erlittenen Schaden um 1/2/3/4/5%.
* 'Leichtfüßig' (Meucheln) reduziert nun die Dauer von Effekten, die Bewegung behindern, um 25/50%, anstatt die Widerstandschance zu erhöhen.
* 'Solarplexus' besteht jetzt nur noch aus einem Rang und erzeugt Schaden, der auf Angriffskraft basiert.
* 'Tritt' besteht jetzt nur aus einem Rang und erzeugt keinen Schaden mehr.
* 'Nerven aus Stahl' (Kampf) setzt nun die Dauer von allen Betäubungs- und Furchteffekten um 15/30% herab.
* 'Schloss knacken' und 'Falle entschärfen' bedarf nicht länger Diebeswerkzeugs.
* Die Dauer von 'Konzentration' (Täuschung) wurde auf 20 Sekunden erhöht.
* 'Riposte' (Kampf) entwaffnet Ziele nicht mehr, sondern verlangsamt deren Nahkampfangriffe um 20%.
* Die Chance, durch 'Reinlegen' (Täuschung) einen Kombopunkt zu bekommen, ist nun erhöht auf 33/66/100%.
* Für 'Verschwinden' braucht man kein Blitzstrahlpulver mehr.
* 'Üble Gifte' (Meucheln) wurde auf 3 Ränge reduziert. Der durch Gifte und 'Ausweiden' erzeugte Schaden wurde auf 7/14/20% erhöht. Bannwiderstand wird nun um 10/20/30% erhöht.
Schamane
* Alle Totems zählen nun zur Kategorie 'körperlich' und gelten nicht mehr als Magie.
* Wissen der Ahnen (Verstärkung): Erhöht nun Intelligenz um 2/4/6% - erhöhte zuvor das gesamte Mana um 2/4/6/8/10%.
* Ruf der Flamme (Elementar): Erhöht nun zusätzlich den Schaden Eures Zaubers 'Lavaexplosion' um 2/4/6%.
* Ruf des Donners (Elementar): Erhöht nun auch die kritische Trefferchance Eures Zaubers 'Donner'.
* 'Erschütterung' (Elementar) erhöht nun den Schaden Eurer Zauber 'Donner' und 'Lavaexplosion'.
* 'Konvektion' (Elementar) hat nun 3 Punkte und nicht mehr 5. Verringert nun die Manakosten der Zauber 'Donner' und 'Lavaexplosion'.
* 'Griff der Erde' (Elementar) ist nun ein Talent der Ebene 1 - war zuvor Ebene 2.
* 'Elementarverwüstung' (Elementar) ist nun ein Talent der Ebene 2 - war zuvor Ebene 4.
* Elementarfokus (Wiederherstellung): Kann nun auch von 'Geringe Welle der Heilung' und 'Welle der Heilung' ausgelöst und auf alle Heilzauber angewandt werden.
* 'Elementarfuror' (Elementar) hat nun 'Elementarfokus' als Vorraussetzung.
* Elementare Präzision (Elementar): Die Trefferchance wurde auf 1/2/3% von 2/4/6% verringert, jedoch wurde die verringerte Bedrohung auf 10/20/30% erhöht - war zuvor 4/7/10%.
* 'Stärkungstotems' (Verstärkung) ist nun ein Talent der Ebene 1 - war zuvor Ebene 2.
* 'Totem der Flammenzunge' ist nun ein einfaches Zauberschadenstotem. Alle Ränge wurden modifiziert.
* Der Verlangsamungseffekt von 'Frostbrand' wurde von 25% auf 50% erhöht.
* Das Wirken von 'Geisterwolf' kostet nun 13% des Grundmanas.
* Das 'Totem der luftgleichen Anmut' wurde entfernt (der Beweglichkeitsbonus wird nun von 'Totem der Erdstärke' verliehen).
* 'Verbesserte Feuertotems' (Elementar) ist nun (wieder) 'Verbessertes Totem der Feuernova'. Das Talent verleiht nun eine Chance von 50/100%, alle Ziele im Wirkungsradius 2 Sek. lang zu betäuben.
* 'Verbesserter Blitzschlagschild' (Verstärkung) ist nun 'Elementarschilde' und ein Talent der Ebene 1.
* 'Verbesserter Wasserschild' wurden ab Stufe 20 neue Ränge hinzugefügt (Stufe 20, 27, 34, 41, 48, 55, 62, 69).
* Neuer Zauber: Waffe des Erdenkinds: Erfüllt die Waffe des Schamanen mit irdischem Leben. Erhöht die verursachte Heilung um X und jede Heilung hat eine Chance von 20%, auf dem Ziel den Effekt 'Erdenkind' auszulösen, der im Verlauf von 12 Sek. zusätzliche Heilung verursacht. Hält 30 Minuten lang an.
* Neues Talent: Geistläuterung (Wiederherstellung): Läutert den Geist eines freundlich gesonnenen Ziels und entfernt jeweils 1 Gifteffekt, 1 Krankheitseffekt und 1 Flucheffekt.
* Neues Talent: Elementarschilde (Verstärkung): Erhöht den Schaden der Kugelblitze um 5/10/15%, erhöht die Menge des verliehenen Manas der Manaschildkugeln um 5/10/15% und erhöht die verursachte Heilung der Erdschildkugeln um 5/10/15%.
* Neues Talent: Geistige Gewandtheit (Verstärkung): Erhöht Eure Angriffskraft um 33/66/100% Eurer Intelligenz.
* Die Ränge 5 bis 9 des Zaubers 'Felsbeißer' wurden entfernt - dieser soll ab Stufe 30 vom Zauber 'Waffe des Windzorns' ersetzt werden.
* Gestaltwandeln hebt nicht länger 'Wasserwandeln' auf.
* Schild-Spezialisierung (Verstärkung): Hat nun 2 Punkte, erhöht die Chance, Angriffe zu blocken, um 10/20% und erhöht die Höhe des geblockten Schadens um 5/10%.
* 'Totem der Steinhaut' erhöht nun den Rüstungswert anstatt körperlichen Schaden zu reduzieren.
* Weitreichender Sturm (Elementar): Erhöht nun den Radius Eures Zaubers 'Donner' um 10/20%.
* 'Totem der Erdstärke' erhöht nun auch Beweglichkeit.
* 'Totem der beruhigenden Winde' wurde entfernt (kompensiert wird dies durch Modifikationen der Grundbedrohung von Spielern und/oder Tank-Fähigkeiten).
* 'Entfesselte Wut' wirkt sich nun auf den gesamten Schlachtzug aus.
* 'Totem des Windzorns' ist nun ein gleichbleibendes Nahkampftempototem. Alle Ränge wurden modifiziert.
* 'Totem der Windmauer' wurde entfernt.
* 'Totem des stürmischen Zorns' verleiht nun lediglich einen Bonus von 10% auf die Zaubertempowertung.
Hexenmeister
* 'Nachwirkung' (Zerstörung) hat nun nicht mehr 5, sondern 2 Punkte.
* Der Begleiter erlernt nun seine Fähigkeiten und Zauber mit jeder Stufe automatisch. Dämonenausbilder werden entfernt.
* 'Blutpakt' wirkt sich nun auf den gesamten Schlachtzug aus (nicht bloß auf die eigene Gruppe).
* Katastrophe (Zerstörung): Erhöht nun zusätzlich die Trefferchance mit Zerstörungszaubern um 1% pro Punkt.
* 'Fluch der Tollkühnheit' verhindert nun keine Furcht-Effekte mehr, sondern, dass NSCs nicht mehr flüchten (z.B. bei niedriger Gesundheit).
* Dunkler Pakt: Der Tooltip wurde aktualisiert, um mit ähnlichen Effekten konsistent zu sein.
* Dämonenrüstung: Erhöht nun die verursachte Heilung von Zaubern und Effekten um 20%, regeneriert jedoch während des Kampfes keine Gesundheit mehr.
* 'Dämonenhaut', 'Dämonenrüstung' und 'Teufelsrüstung' gelten nicht mehr als magische Effekte und können deswegen nicht mehr gebannt werden.
* Teufelsrüstung: Erhöht nun den Zauberschaden um 30% Eurer gesamten Willenskraft, erhöht jedoch nicht länger die verursachte Heilung von Zaubern und Effekten um 20%.
* 'Teufelsausdauer' (Dämonologie) wurde mit 'Teufelsintelligenz' zu 'Teuflische Vitalität' verschmolzen.
* 'Schreckensgeheul' kostet nun 15% des Grundmanas.
* 'Verbesserter Fluch der Schwäche' (Gebrechen) wurde durch 'Gebrechlichkeit' ersetzt - erhöht den Effekt von 'Fluch der Schwäche' um 10/20% und den Effekt von 'Fluch der Tollkühnheit' um 10/20%.
* 'Verbesserter Dämonensklave' (Dämonologie) ist nun ein Talent der Ebene 5 - war zuvor Ebene 4.
* 'Verbesserte Schmerzenspeitsche' (Zerstörung) und 'Verbesserter Feuerblitz' (Zerstörung) wurden zu 'Dämonische Macht' verschmolzen.
* 'Verbesserter Schattenblitz' (Zerstörung): Erhöht nun den Schaden Eurer nächsten Schattenzauber um 3/6/9/12/15% - war zuvor 4/8/12/16/20%.
* Mananachschub: Der Tooltip wurde aktualisiert, um mit ähnlichen Effekten konsistent zu sein.
* Meister der Dämonologie: Teufelswache (Dämonologie): Erhöht nun jeglichen verursachten Schaden um 1/2/3/4/5% und verringert erlittenen Schaden um 1/2/3/4/5%.
* Meister der Dämonologie: Wichtel (Dämonologie): Erhöht nun verursachten Feuerschaden um 1/2/3/4/5% und die kritische Trefferchance mit Feuerzaubern um 1/2/3/4/5%.
* Meister der Dämonologie: Sukkubus (Dämonologie): Erhöht nun verursachten Schattenschaden um 1/2/3/4/5% und die kritische Trefferchance mit Schattenzaubern um 1/2/3/4/5%.
* Meister der Dämonologie (Dämonologie): Die meisten Effekte wurden geändert.
* Neues Talent: Dämonische Energie (Dämonologie): Verleiht dem beschworenen Dämon für kurze Zeit Macht.
* Neues Talent: Ausrottung (Gebrechen): Jedes Wirkungsintervall der Zauber 'Verderbnis', 'Lebensentzug' und 'Fluch der Pein' haben eine Chance von 5/10/15%, die Zaubertempowertung 8 Sek. lang um 20% zu erhöhen. Dieser Effekt unterliegt einer Abklingzeit von 10 Sek.
* Neues Talent: Geschmolzener Kern (Zerstörung): Eure Schattenzauber und -effekte, die Schaden über Zeit verursachen, haben eine Chance von 5/10/15%, den Schaden Eurer Feuerzauber 6 Sek. lang um 10% zu erhöhen.
* Feuerschwall (Zerstörung): Wirkt sich jetzt auch auf 'Feuersbrunst' aus.
* Schattenfurie (Zerstörung): Kann nun beim Laufen gewirkt werden. Die Betäubungsdauer wurde von 2 auf 3 Sek. verlängert.
* Seelenverbindung (Dämonologie) ist nun ein Talent für 11 Punkte (zuvor 31), doch der 5% Schadensbonus dieses Talents wurde entfernt. Zusätzlich dazu wurde der von 'Seelenverbindung' absorbierte Schaden von 20% auf 15% verringert.
* Seelenentzug (Gebrechen): Erhöht nun zusätzlich den verursachten Schaden von 'Seelendieb'.
* 'Unterdrückung' (Gebrechen) hat nun 3 Punkte, nicht mehr 5. Erhöht nun die Trefferchance von Gebrechenzaubern um 1/2/3% - war zuvor 1/2/3/4/5%.
* Instabiles Gebrechen (Gebrechen): Die Dauer des Stilleeffekts wurde von 5 auf 3 Sek. verkürzt.
Krieger
* Vorahnung (Schutz): Erhöht nun die Chance auszuweichen um 1/2/3/4/5% - ist nun ein Talent der Ebene 2.
* Herausforderungsruf: Die Abklingzeit wurde auf 3 Minuten verkürzt.
* Todeswunsch (Furor): Die Immunität gegen Furchteffekte wurde entfernt.
* 'Todeswunsch' nimmt nun die Position von 'Weitreichende Stöße' ein und anders herum.
* 'Verteidigungshaltung' erhöht nun die erzeugte Bedrohung um 45%.
* 'Trotz' (Schutz) wurde entfernt und durch 'Anstacheln' ersetzt. Die Fähigkeit nimmt nun eine neue Position auf Ebene 2 ein.
* 'Kniesehne' hat jetzt nur noch einen Rang und verursacht keinen Schaden mehr.
* 'Verbesserter Blutrausch' (Schutz) erhöht nun die generierte Wut von Effekten, die sofort wirken, und Effekten, die über Zeit wirken, um 25/50%.
* 'Verbessertes Entwaffnen' (Schutz) verkürzt nun die Abklingzeit auf 'Entwaffnen' und 'Schildbresche' um 5/10/15 Sek. und erhöht den erlittenen Schaden des entwaffneten Ziels um 4/7/10%.
* 'Verbesserter Schildblock' (Schutz) hat nun 2 Ränge und verkürzt die Abklingzeit von 'Schildblock' um 5/10 Sek. Die Anzahl abgewehrter Angriffe wird nun nicht mehr erhöht.
* 'Eiserner Wille' (Waffen) hat nun 3 Ränge und reduziert die Dauer von Betäubungs- und Bezauberungseffekten um 10/20/30%.
* 'Letztes Gefecht' (Schutz): Die Abklingzeit wurde auf 6 Min. verkürzt.
* 'Streitkolben-Spezialisierung' (Waffen) kann nun nicht mehr öfter als ein Mal alle 6 Sek. ausgelöst werden.
* 'Spöttischer Schlag' hat jetzt nur noch einen Rang, verursacht keinen Waffenschaden mehr und kann auch in Verteidigungshaltung ausgeführt werden. Die Abklingzeit wurde auf 1 Min. verkürzt.
* 'Überwältigen' hat jetzt nur noch einen Rang und verursacht keinen Bonusschaden mehr (d.h. nur noch Waffenschaden).
* 'Axt- und Stangenspezialisierung' (Waffen) erhöht nun zusätzlich den durch kritische Treffer verursachten Schaden von Äxten und Stangenwaffen um 1/2/3/4/5%.
* 'Zuschlagen' hat jetzt nur noch einen Rang und verursacht keinen Schaden mehr.
* 'Schildhieb' hat jetzt nur noch einen Rang und verursacht Schaden anhand eines gewissen Prozentsatzes des Rüstungswertes.
* 'Schildblock' erhöht nun die Chance zu blocken und den abgewehrten Schaden um 100% für den nächsten Angriff. Die Abklingzeit wurde auf 30 Sek. verlängert.
* 'Schildschlag' steht nun allen Kriegern ab Stufe 40 zur Verfügung.
* 'Schild-Spezialisierung' (Schutz) wurde auf Ebene 1 verschoben und erhöht nun die Wut um 2 Punkte pro erfolgreich abgewehrten Angriff.
* 'Schwert-Spezialisierung' (Waffen) kann nun nicht mehr öfter als ein Mal alle 6 Sek. ausgelöst werden.
* 'Zähigkeit' (Schutz) wurde auf Ebene 3 verschoben.
Berufe
* Die folgenden Berufe können bis 425 erlernt werden: Erste Hilfe, Kräuterkunde, Bergbau, Kürschnerei, Verzauberkunst und Lederverarbeitung.
Benutzerinterface
* Das Emote /kauern (/cower) ist nun animiert.
* Makros und Tastaturkonfiguration sind nun serverseitig gespeichert, sodass sie beim Einloggen auf einem anderen Rechner nicht neu konfiguriert werden müssen.
* Mit Shift-Klick Post entnehmen: An Post angehängtes Geld und Gegenstände können nun automatisch entnommen werden, ohne den Brief zu öffnen. Diese Standardeinstellung kann über 'Post schnell entnehmen' in den Interface-Optionen (Steuerung) eingestellt werden.
* Änderungen am Kampflog:
* Das Kampflog unterscheidet nun zwischen Zauberfehlschag, weil das Ziel widerstanden hat, und Zauberfehlschlag, weil das Ziel verfehlt wurde. Während zuvor beide Fälle als "Widerstanden" angezeigt wurden, wird ein am Ziel vorbeigehender Zauber nun als "Verfehlt" gelistet.
* Überheilung (Overheal) wird nun vom Kampflog erfasst.
* Wird eine Schadensquelle komplett negiert (z.B. durch einen Schildblock, einen vollständigen Widerstand oder einen Schadensschild wie "Machtwort: Schild"), wird der abgehaltene Schaden nun angezeigt.
Patchnotes WotLK
Moderator: Zockers
Update: Upcoming Beta Classes Changes
Quote from Blizzard staff
Death Knight
Blood
Will of the Necropolis now increases your expertise by 3/6/9 instead of 4/8/12
Blood Gorged now only affects melee damage
Frost Aura increases your Frost Resistance by 32/65 instead of 22/45.
Unholy
Corpse Explosion base damage has been changed from 60 to 216.
Improved Corpse Explosion now casts a disease on enemy target that deals 36% of the explosion damage over 15 seconds instead of 9 seconds.
Unholy Aura increases your Shadow Resistance by 32/65 instead of 22/45.
Druid
Balance
Moonkin Form mana cost has been changed from 22% base mana to 538 mana.
Typhoon mana cost has been increased from 475 to 645 and the range changed from 20 to 24 Yards.
Force of Nature mana cost has been changed from 12% base mana to 284 mana. Cooldown has been reduced from 3 to 2 minutes.
Starfall mana cost has been increased from 655 to 866. Range increased from 30 to 36 yards. Damage seems to be changed as well but it looks like the version displayed in the talent calculator isn't the first rank of the spell.
Feral
Faerie Fire range has been increased from 30 to 36 yards.
Primal Tenacity now increases your chance to resist Stun and Fear mechanics by 5/10/15% (Old version : Reduces the duration of Fear effects by 5/10/15% and reduces all damage taken while stunned by 5/10/15%)
Improved Mangle now reduces the cooldown of your Mangle (Bear) ability by 7% (instead of 0.5 sec) and reduces the energy cost of your Mangle (Cat) ability by 2.
Restoration
Tree of Life mana cost reduced from 28% base mana to 978 mana.
Flourish mana cost decreased from 585 to 450. Amount of healing decreased (Rank 1 now heals 672 HP instead of 1610).
Hunter
Survival
Hunting Party now gives your critical shots a 20/30/40/50/60% chance to restore 2% mana, 10 energy, 4 rage, or 10 runic power to all member of your party. (Old version : 20/40/60/80/100% chance)
Potent Venom now increases the amount of damage done to targets afflicted by your Wyvern or Serpent Sting by 1% regardless of the rank. (Old version : Increased the damage by 1% for each rank, up to 3%)
Mage
Arcane
Arcane Impact is now called Spell Impact and increases the critical strike chance of Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6% (Old version : Was only affecting Arcane Explosion / Arcane Blast)
New Talent - Student of the Mind (Tier 3) - Increases your total spirit by 4/8/12%
Arcane Potency now requires 1 Point in Presence of Mind instead of 5 points in Arcane Concentration
Potent Spirit has been removed
New Talent - Arcane Flows (Tier 8, requires 1 point in Arcane Power) - Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power, and Invisibility spells by 30 secs.
Netherwind Presence now increases your spell haste by 2/4/6% (Old version : Gives your Arcane Missiles, Arcane Barrage, Arcane Blast, Fireball, Frostbolt, and Forstfire Bolt spells a 1/2/3/4/5% chance to cause the next Arcane Blast, Fireball, Frostbolt or Frostfire Bolt to be instant.)
Frost
Arctic Reach doesn't influence Ice Lance anymore
Paladin
Holy
The amount of health point healed by Holy Shock has been increased by 66%. (eg. Rank 7 now heals for 2401-2599 instead of 1431-1549)
Infusion of Light now reduces the cast time of your next Holy Light spell by 1.3/2.5 secs instead of 1.25/2.5 secs.
Protection
Holy Shield will now give you 6 charges instead of 4.
Avenger's Shield mana cost reduced by 70%, damage has been reduced. (eg. Rank 3 now deals 494-602 damage for 780 mana instead of 705-861 for 1745 mana)
Guarded by the Light now reduces the mana cost of your Consecration, Holy Wrath and Avenger's Shield by 15/30% (Old version : Whenever your parry or dodge an attack you have a 10% chance to reduce the mana cost of your next Consecration, Holy Wrath, or Avenger's Shield spell by 25%/50%)
Retribution
Improved Blessing of Might now increases the attack power bonus of your Blessing of Might by 10/20/30/40/50% instead of 4/8/12/16/20%
Vindication now has a chance to reduce the target's attributes by 10/20% for 15 seconds. (Old version : 5/10% reduction)
Pursuit of Justice is now a 2 rank talents (was 3), reducing the change to be hit by spells by 1/2% and mounted movement speed by 9/15% (Old version : 1/2/3% hit and 5/10/15% mounted speed)
Repentance now costs 395 mana instead of 9% of base mana.
Rogue
Subtlety
Fixed a typo in Honor Amongst Thieves, now gives a 10/20/30% to gain a combo point when you or someone in your group critically hits with a damage, healing, or spell ability. (Was ... 100/200/300%)
Shaman
Elemental
Convection (Tier 1) is now a 3 points talent, reducing the mana cost of Shock, Lightning Bolt, Chain Lightning, Thunder and Lava Burst spells by 4%/8%/12% (Old version : 5 points and 2/4/6/8/10%)
Concussion doesn't affect Lava Burst and Thunderstorm anymore.
Storm Reach now also increases the radius of your Thunderstorm spell by 10% along with the range improvement on Lightning Bolt / Chain Lightning.
Elemental precision increases your chance to hit with Fire, Frost, and Nature spells by 2/4/6% and reduces the threat caused by these spells by 4/7/10% (Old version : 1/2/3% hit and 10/20/30% threat)
Astral Shift now has a 33/66/100% chance to shift into the Astral Plane reducing all damage taken by 30% (Old version : 100% chance to reduce all damage taken by 10%/20%/30%)
Thunderstorm range increased from 10 to 12 yards, damage increased from 595-679 to 640-729, knockback stays 20 yards.
Enhancement
Improved shields now increases the amount of Mana Shield orbs by 10% instead of 5%, improvements to Lightning Shield and Earth Shield stay the same.
Shamanistic Rage now gives your successful melee attacks a chance to regenerate mana equal to 15% of your attack power. (Old version : mana regeneration equal to 30% of your attack power)
Maelstrom Weapon now reduces the casting time of any spell by 4/8/12/16/20% when you critically hit with a melee weapon. (Old version : was only affecting Lightning Bolt, Chain Lightning, and Lava Burst)
Feral Spirit now lasts 45 seconds instead of 30 seconds.
Restoration
Nature's Guardian cooldown has been changed from 8 to 5 seconds.
Spirit Link now also breaks if a shared damage would reduce a target's health below 20%.
Warrior
Arms
Bloodletting has been renamed to Improved Rend once again and doesn't increase the amount of damage caused by Bloodbath anymore.
Fixed a typo in Second Wind, Stun or Immobilize effects generate 10/20 rage. (Old version ... 100/200 ^^)
Protection
Shield Specialization now gives you a chance to generate 1 rage when a block occurs. (Old version : 2 Rage)
Warlock
Affliction
Death's Embrace (Tier 9) does not affect Shadowburn anymore. Haunt has replaced Shadowburn here.
Haunt (Tier 11) has been changed from a 10 sec cooldown to a 15 sec cooldown.
Demonology
Soul Link (Tier 3) is not required for Unholy Power anymore.
Master Demonologist (Tier 6) is no longer required to take Demonic Empowerment (Tier 7)
Destruction
Aftermath (Tier 2) changed to 2%/4% chance to daze the target for 5 sec. (Previously 5/10% for 5 sec)
Chaos Bolt (Tier 11) changed to an 8 sec cooldown. (Previously 12 secs)
Quote from Blizzard staff
Death Knight
Blood
Will of the Necropolis now increases your expertise by 3/6/9 instead of 4/8/12
Blood Gorged now only affects melee damage
Frost Aura increases your Frost Resistance by 32/65 instead of 22/45.
Unholy
Corpse Explosion base damage has been changed from 60 to 216.
Improved Corpse Explosion now casts a disease on enemy target that deals 36% of the explosion damage over 15 seconds instead of 9 seconds.
Unholy Aura increases your Shadow Resistance by 32/65 instead of 22/45.
Druid
Balance
Moonkin Form mana cost has been changed from 22% base mana to 538 mana.
Typhoon mana cost has been increased from 475 to 645 and the range changed from 20 to 24 Yards.
Force of Nature mana cost has been changed from 12% base mana to 284 mana. Cooldown has been reduced from 3 to 2 minutes.
Starfall mana cost has been increased from 655 to 866. Range increased from 30 to 36 yards. Damage seems to be changed as well but it looks like the version displayed in the talent calculator isn't the first rank of the spell.
Feral
Faerie Fire range has been increased from 30 to 36 yards.
Primal Tenacity now increases your chance to resist Stun and Fear mechanics by 5/10/15% (Old version : Reduces the duration of Fear effects by 5/10/15% and reduces all damage taken while stunned by 5/10/15%)
Improved Mangle now reduces the cooldown of your Mangle (Bear) ability by 7% (instead of 0.5 sec) and reduces the energy cost of your Mangle (Cat) ability by 2.
Restoration
Tree of Life mana cost reduced from 28% base mana to 978 mana.
Flourish mana cost decreased from 585 to 450. Amount of healing decreased (Rank 1 now heals 672 HP instead of 1610).
Hunter
Survival
Hunting Party now gives your critical shots a 20/30/40/50/60% chance to restore 2% mana, 10 energy, 4 rage, or 10 runic power to all member of your party. (Old version : 20/40/60/80/100% chance)
Potent Venom now increases the amount of damage done to targets afflicted by your Wyvern or Serpent Sting by 1% regardless of the rank. (Old version : Increased the damage by 1% for each rank, up to 3%)
Mage
Arcane
Arcane Impact is now called Spell Impact and increases the critical strike chance of Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6% (Old version : Was only affecting Arcane Explosion / Arcane Blast)
New Talent - Student of the Mind (Tier 3) - Increases your total spirit by 4/8/12%
Arcane Potency now requires 1 Point in Presence of Mind instead of 5 points in Arcane Concentration
Potent Spirit has been removed
New Talent - Arcane Flows (Tier 8, requires 1 point in Arcane Power) - Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power, and Invisibility spells by 30 secs.
Netherwind Presence now increases your spell haste by 2/4/6% (Old version : Gives your Arcane Missiles, Arcane Barrage, Arcane Blast, Fireball, Frostbolt, and Forstfire Bolt spells a 1/2/3/4/5% chance to cause the next Arcane Blast, Fireball, Frostbolt or Frostfire Bolt to be instant.)
Frost
Arctic Reach doesn't influence Ice Lance anymore
Paladin
Holy
The amount of health point healed by Holy Shock has been increased by 66%. (eg. Rank 7 now heals for 2401-2599 instead of 1431-1549)
Infusion of Light now reduces the cast time of your next Holy Light spell by 1.3/2.5 secs instead of 1.25/2.5 secs.
Protection
Holy Shield will now give you 6 charges instead of 4.
Avenger's Shield mana cost reduced by 70%, damage has been reduced. (eg. Rank 3 now deals 494-602 damage for 780 mana instead of 705-861 for 1745 mana)
Guarded by the Light now reduces the mana cost of your Consecration, Holy Wrath and Avenger's Shield by 15/30% (Old version : Whenever your parry or dodge an attack you have a 10% chance to reduce the mana cost of your next Consecration, Holy Wrath, or Avenger's Shield spell by 25%/50%)
Retribution
Improved Blessing of Might now increases the attack power bonus of your Blessing of Might by 10/20/30/40/50% instead of 4/8/12/16/20%
Vindication now has a chance to reduce the target's attributes by 10/20% for 15 seconds. (Old version : 5/10% reduction)
Pursuit of Justice is now a 2 rank talents (was 3), reducing the change to be hit by spells by 1/2% and mounted movement speed by 9/15% (Old version : 1/2/3% hit and 5/10/15% mounted speed)
Repentance now costs 395 mana instead of 9% of base mana.
Rogue
Subtlety
Fixed a typo in Honor Amongst Thieves, now gives a 10/20/30% to gain a combo point when you or someone in your group critically hits with a damage, healing, or spell ability. (Was ... 100/200/300%)
Shaman
Elemental
Convection (Tier 1) is now a 3 points talent, reducing the mana cost of Shock, Lightning Bolt, Chain Lightning, Thunder and Lava Burst spells by 4%/8%/12% (Old version : 5 points and 2/4/6/8/10%)
Concussion doesn't affect Lava Burst and Thunderstorm anymore.
Storm Reach now also increases the radius of your Thunderstorm spell by 10% along with the range improvement on Lightning Bolt / Chain Lightning.
Elemental precision increases your chance to hit with Fire, Frost, and Nature spells by 2/4/6% and reduces the threat caused by these spells by 4/7/10% (Old version : 1/2/3% hit and 10/20/30% threat)
Astral Shift now has a 33/66/100% chance to shift into the Astral Plane reducing all damage taken by 30% (Old version : 100% chance to reduce all damage taken by 10%/20%/30%)
Thunderstorm range increased from 10 to 12 yards, damage increased from 595-679 to 640-729, knockback stays 20 yards.
Enhancement
Improved shields now increases the amount of Mana Shield orbs by 10% instead of 5%, improvements to Lightning Shield and Earth Shield stay the same.
Shamanistic Rage now gives your successful melee attacks a chance to regenerate mana equal to 15% of your attack power. (Old version : mana regeneration equal to 30% of your attack power)
Maelstrom Weapon now reduces the casting time of any spell by 4/8/12/16/20% when you critically hit with a melee weapon. (Old version : was only affecting Lightning Bolt, Chain Lightning, and Lava Burst)
Feral Spirit now lasts 45 seconds instead of 30 seconds.
Restoration
Nature's Guardian cooldown has been changed from 8 to 5 seconds.
Spirit Link now also breaks if a shared damage would reduce a target's health below 20%.
Warrior
Arms
Bloodletting has been renamed to Improved Rend once again and doesn't increase the amount of damage caused by Bloodbath anymore.
Fixed a typo in Second Wind, Stun or Immobilize effects generate 10/20 rage. (Old version ... 100/200 ^^)
Protection
Shield Specialization now gives you a chance to generate 1 rage when a block occurs. (Old version : 2 Rage)
Warlock
Affliction
Death's Embrace (Tier 9) does not affect Shadowburn anymore. Haunt has replaced Shadowburn here.
Haunt (Tier 11) has been changed from a 10 sec cooldown to a 15 sec cooldown.
Demonology
Soul Link (Tier 3) is not required for Unholy Power anymore.
Master Demonologist (Tier 6) is no longer required to take Demonic Empowerment (Tier 7)
Destruction
Aftermath (Tier 2) changed to 2%/4% chance to daze the target for 5 sec. (Previously 5/10% for 5 sec)
Chaos Bolt (Tier 11) changed to an 8 sec cooldown. (Previously 12 secs)
Bisher nicht. Nur das hier ist in Planung:Felix hat geschrieben:keine Änderung beim Priester?
Priest
We'll be removing the imposed cooldown on Circle of Healing in an upcoming beta build. We'll experiment with the ability having no cooldown, but it's still possible we may decide it needs it. We are indeed concerned with the impact AOE heals such as Circle of Healing, Chain Heal etc. have in endgame raiding, but we haven't decided the best way to address the issue.
Update: Upcoming Beta Classes Changes
Death Knight
Blood
Forceful Deflection: Increases your Parry Rating by 5/10/15/20/25 plus 5/10/15/20/15% of your total Strength (was 4/8/12/16/20% for both).
Vendetta: Heals you for up to 2/4% of your maximum health whenever you kill a target that yields experience or honor (was 3/6%).
Blood Gorged:This tlane will now only affect melee damage.
Frost
New Talent: Blood of the North: Whenever you used a Blood Strike, there is a 20% chance that the Blood Rune will become a Death Rune when it activates.
Improved Icy Touch: Your Icy Touch does an additional 10/20/30/40/50% damage or 20/40/60/80/100% damage to Frozen targets (was "Reduces the cooldown of your Icy Touch spell by 1/2/3/4/5 sec and increases its critical strike damage bonus by 5/10/15/20/25%.")
Runic Power Mastery: Runic power abilities with a fixed cost are reduced in cost by 3/6/9 and scaling runic power abilities behave as if you had an additional 10% runic power (was 4/8/12 reduced cost).
Merciless Combat: Your Frost spells and abilities do an additional 20/40/60% damage when striking targets with less than 20% health (was 30/60%).
Frost Strike: Instantly strike the enemy, causing 50% weapon damage plus 3 as Frost damage. Does double damage to Frozen targets.
Frost Strike: This talent no longer requires Merciless Combat to be trained.
Nerves of Cold Steel: This talent was moved from Tier 3 to Tier 2.
Merciless Combat: This talent was moved from Tier 8 to Tier 6.
Annihilation: This talent was moved from Tier 6 to Tier 3.
Aneurysm: This talent was moved from Tier 8 to Tier 7.
Unholy
Corpse Explosion: Cause a corpse to explode for 216 Nature damage modified by attack power to all enemies within 20 yards. Will use a nearby corpse if the target is not a corpse. Does not affect mechanical or elemental corpses (was 60 Nature damage).
Unholy Rune Mastery: When you strike an enemy with Degeneration or Plague Strike there is a 20% chance that the time it takes for your Unholy Runes to activate will be cut in half for the next 5 seconds (was 10%).
Blood-Caked Blade: Your melee attacks and abilities have a 2/4/6/8/10% chance to cause a disease that deals 50% of your attack's damage over 21 seconds (was "Your melee attacks and abilities have a 2/4/6/8/10% chance to infect a target with a disease dealing Shadow damage over time.").
Druid
Feral
Primal Tenacity now reduces the duration of Fear effects by 10/20/30% and reduces all damage taken while stunned by 10/20/30%. (Old version - 5/10/15% fear reduction and 5/10/15% damage reduction while stunned)
Infected Wounds effect now reduces the movement speed of the target by 10% and its attack speed by 3%. (Old version - 10% reduction to both movement and attack speed)
Restoration
Replenish now gives a 5/10/15% chance to restore 10 Energy/5 Rage/ 2% Mana or 10 Runic Power per tick. (Old version - 10 Energy/4 Rage/2% Mana/10 Runic Power)
Hunter
Beast Mastery
Master's Call: Range changed from 40yd to 50000yd.
Marksmanship
Piercing Shots: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Improved Steady Shot: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Marked for Death: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Rapid Recuperation: Typo fixed - Reduces the mana cost of all shots and abilities by 20% (was 0%).
Survival
Sniper Training: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Mage
Arcane
Arcane Subtley - Lower your target's resistances by 5/10 changed to 15/30% dispel resist
Wand Specialization - Removed
Arcane Fortitude - Moved to Wand Specialization's spot, changed to 3 ranks, now provides 50/100/150% of your Intellect into armor.
Magic Absorption - Changed to 2 ranks, increases resistances by .5/1 per level, now only restores 1/2% of mana on full resist.
Arcane Impact - Renamed Spell Impact. Now increases the damage of your Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6%.
Student of the Mind - Moved to Tier 3
Focus Magic - New Tier 3 talent, increases magic damage taken by the target by 150, lasts 1 min or 50 charges.
Improved Mana Shield - Renamed Arcane Shielding, now increases the armor and resistances gained by the mage by 25/50%.
Improved Blink - Now reduces the mana cost of Blink by 25/50%, and chance to be hit for 4 sec after Blink by 15/30%.
Prismatic Cloak - Now reduces damage taken by 2/4/6% and Invisibility fade time by 1/2/3 sec
Arcane Potency - Reduced to 2 ranks, connected to Presence of Mind instead of Clearcasting, Increases critical strike chance of any spell by 30% when
Empowered Arcane Missiles - Renamed Arcane Empowerment, now Increases the damage of your Arcane Missiles spell by an amount equal to 15/30/45% of your spell power and the damage of your Arcane Blast by 3/6/9% of your spell power.
Potent Spirit - Removed, replaced by Arcane Flows. Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 30/60 secs.
Netherwind Presence - Reduced to 3 ranks and moved up a tier, now increases your spell haste by 2/4/6%.
Missile Barrage - Added in place of Netherwind Presence. Gives your Arcane Blast, Fireball, Frostbolt and Frostfire Bolt spells a 15% chance to reduce the channeled duration of the next Arcane Missiles spell by 2.5 secs and fire missiles every .5 secs.
Fire
Improved Fire Blast - Moved to Tier 1, now 2 ranks, Reduces the cooldown of your Fire Blast spell by 1/2 sec.
Incineration - Moved to tier 1, now 3 ranks, Increases the critical strike chance of your Fire Blast, Scorch, Arcane Blast and Cone of Cold spells by 2/4/6%.
Burning Determination - New Tier 2 talent, When Interrupted or Silenced you have a 50/100% chance to become immune to both mechanics for 10 seconds.
World in Flames - Moved to Tier 2, Increases the critical strike chance of your Flamestrike, Blast Wave, Dragon's Breath, Living Bomb, Blizzard and Arcane Explosion spells by 2/4/6%.
Flame Throwing - Moved to Tier 3
Impact - Moved to Tier 3
Pyroblast - Cast time reduced to 5 seconds
Improved Scorch - More damage types added, now your Scorch spells have a 33/66/100% chance to cause your target to be vulnerable to Fire, Frost and Arcane damage, increasing damage taken by 2/4/6/8/10% and lasts 30 seconds. Stacks up to 5 times.
Master of Elements - Fire and frost wording removed, now your spell criticals will refund 10% of their base mana cost.
Blast Wave - Knockback added, now a wave of flame radiates outward from the caster, damaging all enemies caught within the blast for 154 to 186 Fire damage, knocking them back and Dazing them for 6 seconds.
Fiery Payback - Changed to, When below 35% health all Physical and Fire damage taken is reduced by 10/20% and your Pyroblast spell's cast time is reduced by 1.75/3.5 secs.
Empowered Fireball - Changed to 3 ranks, Increases the damage of your Fireball spell by an amount equal to 5/10/15% of your spell power.
Firestarter - New talent added, Your Blast Wave and Dragon's Breath spells have a 15/30/45% chance to make your next Flamestrike spell instant cast. Lasts 10 seconds.
Dragon's Breath - Disorient changed from 3 sec to 5 sec
Burnout - Talent changed to read, Increases your spell critical damage bonus with all Fire spells by 5/10/15/20/25% but your spell criticals cost an additional 1/2/3/4/5% of the spell's cost.
Living Bomb - Mana drain added, The caster becomes a living bomb, causing 51 Fire damage to all enemies within 10 yards every 2 sec. After 6 seconds, a fiery explosion occurs causing 212 Fire damage to all enemies within 10 yards and burning 106 mana, dealing damage equal to the amount drained.
Frost
Shattered Barrier - New Tier 6 talent that gives your Ice Barrier spell a 50/100% chance to trigger a Frost Nova when it is destroyed.
Winter's Grasp - Renamed to Fingers of Frost, which gives your Frost damage spells a 5/10% chance to apply the Fingers of Frost effect, which treats your next Frost spell cast on the target as if the target were Frozen. Lasts 10 seconds.
Brain Freeze - Changed to give your Frost damage spells have a 5/10/15% chance to cause your next Fireball spell to be instant cast and cost no mana.
Improved Water Elemental - Changed to increase the duration of your Summon Water Elemental spell by 5/10/15 sec and your Water Elemental heals all party or raid members 1/2/3% of their total health every 5 secs.
Chilled to the Bone - Changed to increase the damage caused by your Frostbolt, Frostfire Bolt and Ice Lance spells by 1/2/3/4/5% and reduces the movement speed of all chilled targets by an additional 2/4/6/8/10%.
Deep Freeze - Damage added, causes 694 to 806 Frost damage and stuns the target for 5 seconds. Only usable on Frozen targets.
Paladin
Retribution
Vindication: Gives the Paladin's damaging attacks a chance to reduce the target's attributes by 10/20% for 15 seconds (was only melee attacks and 3 Pts for 5/10/15%).
Pursuit of Justice: Reduces the chance you'll be hit by spells by 1/2% and increases movement and mounted movement speed by 8/15%. This does not stack with other movement speed increasing effects (was 3 Pts for 1/2/3% reduced chance to be hit by spells and 5/10/15% speed increase).
Eye for an Eye: All criticals against you cause 10/20% of the damage taken to the attacker as well. The damage caused by Eye for an Eye will not exceed 50% of the Paladin's total health (was 15/30% damage return for spell attacks only).
The Art of War: Reduces all damage taken by 1/2/3% and gives your Hand of Freedom a 33/66/100% chance to remove Stun effects.
Righteous Vengeance: Increases critical damage bonus of your Judgement and Divine Storm spells by 5/10/15/20/25% (was 3/6/9/12/15% for all damage criticals).
Divine Storm: Mana cost changed to 20% of base mana up from 12%.
Holy
New Spell: Divine Plea (5 Minutes cooldown, Channeled) - While channeling this spell, you gain 50% of your total mana over 6 seconds.
Reworked: Divine Protection (118 Mana, 5 Minutes cooldown): Reduces all damage taken by 50% for 12 seconds, but increases the time between your attacks by 50%. Once protected, the target cannot be made invulnerable by Divine Shield, Divine Protection or Hand of Protection again for 180 seconds.
Forbearance: Now lasts 3 minutes.
Seals: All seal spells now last 2 minutes. This does not apply to special seals like Seal of Protection or Seal of Sacrifice.
Holy Shock: Rank 1 mana cost reduced from 335 to 245. Healing increased from 351-379 to 481-519 (Blasts the target with Holy energy, causing 314 to 340 Holy damage to an enemy, or 481 to 519 healing to an ally).
Enlightened Judgements: Chance to hit added (Increases the range of your Judgement spells by 10/20 yards and increases your chance to hit by 2/4%).
Beacon of Light: Mana cost reduced from 780 to 675.
Protection
Guardian's Favor: Tooltip corrected (Blessing of Freedom renamed to Hand of Freedom).
Divine Guardian: This talent now affects Divine Shield and Divine Protection (While Divine Shield or Divine Protection is active 15/30% of all damage taken by party or raid members within 30 yards is redirected to the Paladin.).
Guarded by the Light: Reduces the mana cost of your Consecration, Holy Wrath and Avenger's Shield spells by 15/30% (was "Whenever you parry or dodge an attack you have a 10/20% chance to reduce the mana cost of your next Consecration, Holy Wrath or Avenger's Shield spell by 25/50%").
Priest
Discipline
Rapture: Divine Aegis shield effect was added to also give back 5% of the damage absorbed in mana. (Causes you to gain mana equal to 0.5/1.0/1.5/2.0/2.5% of the healing done by your Greater Heal, Flash Heal and Penance spells, and 5% the damage absorbed by your Power Word: Shield and Divine Aegis is returned as mana to you.)
Aspiration: The cooldown of Penance is now also reduced by this talent. (Reduces the cooldown of your Inner Focus, Power Infusion, Pain Suppression and Penance spells by 10/20%.)
Penance: Rank 1 damage component lowered from 437 to 184 holy damage. Now instant cast. (Launches a volley of holy light at the target, causing 184 Holy damage to an enemy, or 670 to 756 healing to an ally every 1 sec for 3 seconds. Cooldown : 10 Seconds)
Holy
Improved Healing: Now affects Penance. (Reduces the mana cost of your Lesser Heal, Heal, Greater Heal and Penance spells by 5/10/15%.)
Circle of Healing: Cooldown removed. Rank 1 Mana cost changed from 300 to 370.
Shadow
Dispersion: Cooldown reduced to 3 minutes down from 5 minutes.
Rogue
General
Rogue energy mechanics have now been changed, they now return energy every 1/10th of a second instead of 20 every 2, this change makes energy generation more fluid.
Combat
Kick: This ability is no longer affected by the global cooldown.
Shaman
No changes so far.
Warlock
Destruction
Molten core now has a 5%/10%/15% chance, up from 4%/7%/10%
Nether Protection has been changed; now gives you a 10%/20%/30% chance once a spell (of any school) hits you you reduce all damage from that school by 60% for 10 secs.
Emberstorm now reduces the cast time of Immolate by 0.1/0.2/0.3/0.4/0.5 instead of 2%/4%/6%/8%/10%
Improved Soul Leech now restores mana to you and your summoned demon by 5%/10%, down from 15%/30%.
Backdraft is now fixed, ranks now reduce cast time and mana cost of your next three destruction spells by 10%/20%/30%.
Empowered Imp has been implemented and now all critical hits done by your imp have a 33%/66%/100% chance to increase your spell critical hit chance for your next spell by 100%, up from a 20%/40%/60% chance.
Eternal Flames no longer has a chance to refresh the duration of your immolate on the target.
Chaos Bolt is no longer implemented.
Affliction
Fel Concentration now gives you a 14%/28%/42%/56%/70% chance to avoid interruption while casting unstable affliction and haunt.
Improved Felhunter has been changed, it now gains mana equal to 50%/100% of its shadow bite ability and it increases the effect of the felhunter's fel intellect by 1%/2%.
Eradication now only has a chance to increase your spell casting speed on corruption ticks, instead of corruption and unstable affliction ticks.
Haunt now increases all damage done by your damage over time effects on the target by 20%, up from 15%.
Demonology
Demonic Embrace now just increases your stamina by 2%/4%/6%/8%/10%, independent of your spirit.
Demonic Sacrifice now grants you an effect depending on the summoned demon for 30 minutes, instead of just flat out increasing your spell haste and spell damage.
Master Demonologist- The felhunter effect has been changed, it now reduces all spell damage taken by 2%/4%/6%/8%/10%, instead of increasing all resistances by 0.2/0.4/0.6/0.8/1.
Demonic Empowerment has been implemented and the succubus effect has been changed that once the succubus goes into the improved invisibility state, all stuns and movement imparing effects are removed, in addition, instead of the felhunter effect reseting all of the cooldowns, it now dispells all magical effects on the felhunter.
Love Struck is now Improved Demonic Tactics; it increases your demon's critical strike chance by 10%/20%/30% of your critical strike chance.
Demonic Empathy has been changed so that when you or pet hits with a critical strike, the other's damage done by their next 3 spells or abilities is increased by 2%/4%/6%.
Metamorphosis no longer restores your health and mana when you switch in and out of the form, however, the duration of stuns and movement impairing effects are reduced by 50%
Pet changes (Source)
Felhunter: Paranoia and Tainted Blood have been replaced with Fel Intelligence and Shadow Bite.
Shadow Bite (Felhunter): Deals Shadow damage plus additional 5% Shadow damage for each damage over time effect on the target. 6 sec cooldown.
Fel Intelligence (Felhunter): Increases total Intellect and Spirit of party and raid members by 3%. Lasts until cancelled.
Felguard: Health increased by 10%.
Succubus: Health increased by 20%, armor increased 22%.
Imp: Health increased 20%, Armor increased 16%, mana regeneration increased 200%.
Voidwalker: Health increased by 20%, Damage increased by 16%. The amount of attack power the Voidwalker gains from it's master's spell damage has been increased by 45%.
Consume Shadows (Voidwalker): Duration reduced to 6 seconds, and effect increased 66%. Now also greatly increases all nearby allies stealth detection while channeled.
Summon Dreadsteed/Felsteed: Mana cost removed, global cooldown removed.
Bane now also reduces the cast time of your Haunt spell.
Infernal: Cooldown reduced to 15 minutes, down from 1 hour. Duration reduced to 1 minute, down from 5 minutes+. Health increased by 30%, damage increased by 60%, and armor increased 30%.
Doomguard: Health increased 20%, mana increased 24%.
Avoidance (Felguard) - Now reduces damage taken from area of effect attacks by an additional 80%.
Avoidance: Now automatically learned for the Succubus, Imp, Voidwalker and Felhunter at level 10.
Warrior
Fury
Pummel: This ability is no longer affected by the global cooldown.
Protection
Shield Bash: This ability is no longer affected by the global cooldown but it does not deal damage anymore.
Death Knight
Blood
Forceful Deflection: Increases your Parry Rating by 5/10/15/20/25 plus 5/10/15/20/15% of your total Strength (was 4/8/12/16/20% for both).
Vendetta: Heals you for up to 2/4% of your maximum health whenever you kill a target that yields experience or honor (was 3/6%).
Blood Gorged:This tlane will now only affect melee damage.
Frost
New Talent: Blood of the North: Whenever you used a Blood Strike, there is a 20% chance that the Blood Rune will become a Death Rune when it activates.
Improved Icy Touch: Your Icy Touch does an additional 10/20/30/40/50% damage or 20/40/60/80/100% damage to Frozen targets (was "Reduces the cooldown of your Icy Touch spell by 1/2/3/4/5 sec and increases its critical strike damage bonus by 5/10/15/20/25%.")
Runic Power Mastery: Runic power abilities with a fixed cost are reduced in cost by 3/6/9 and scaling runic power abilities behave as if you had an additional 10% runic power (was 4/8/12 reduced cost).
Merciless Combat: Your Frost spells and abilities do an additional 20/40/60% damage when striking targets with less than 20% health (was 30/60%).
Frost Strike: Instantly strike the enemy, causing 50% weapon damage plus 3 as Frost damage. Does double damage to Frozen targets.
Frost Strike: This talent no longer requires Merciless Combat to be trained.
Nerves of Cold Steel: This talent was moved from Tier 3 to Tier 2.
Merciless Combat: This talent was moved from Tier 8 to Tier 6.
Annihilation: This talent was moved from Tier 6 to Tier 3.
Aneurysm: This talent was moved from Tier 8 to Tier 7.
Unholy
Corpse Explosion: Cause a corpse to explode for 216 Nature damage modified by attack power to all enemies within 20 yards. Will use a nearby corpse if the target is not a corpse. Does not affect mechanical or elemental corpses (was 60 Nature damage).
Unholy Rune Mastery: When you strike an enemy with Degeneration or Plague Strike there is a 20% chance that the time it takes for your Unholy Runes to activate will be cut in half for the next 5 seconds (was 10%).
Blood-Caked Blade: Your melee attacks and abilities have a 2/4/6/8/10% chance to cause a disease that deals 50% of your attack's damage over 21 seconds (was "Your melee attacks and abilities have a 2/4/6/8/10% chance to infect a target with a disease dealing Shadow damage over time.").
Druid
Feral
Primal Tenacity now reduces the duration of Fear effects by 10/20/30% and reduces all damage taken while stunned by 10/20/30%. (Old version - 5/10/15% fear reduction and 5/10/15% damage reduction while stunned)
Infected Wounds effect now reduces the movement speed of the target by 10% and its attack speed by 3%. (Old version - 10% reduction to both movement and attack speed)
Restoration
Replenish now gives a 5/10/15% chance to restore 10 Energy/5 Rage/ 2% Mana or 10 Runic Power per tick. (Old version - 10 Energy/4 Rage/2% Mana/10 Runic Power)
Hunter
Beast Mastery
Master's Call: Range changed from 40yd to 50000yd.
Marksmanship
Piercing Shots: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Improved Steady Shot: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Marked for Death: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Rapid Recuperation: Typo fixed - Reduces the mana cost of all shots and abilities by 20% (was 0%).
Survival
Sniper Training: Typo fixed (Aim Shot -> Aimed Shot).
Mage
Arcane
Arcane Subtley - Lower your target's resistances by 5/10 changed to 15/30% dispel resist
Wand Specialization - Removed
Arcane Fortitude - Moved to Wand Specialization's spot, changed to 3 ranks, now provides 50/100/150% of your Intellect into armor.
Magic Absorption - Changed to 2 ranks, increases resistances by .5/1 per level, now only restores 1/2% of mana on full resist.
Arcane Impact - Renamed Spell Impact. Now increases the damage of your Arcane Explosion, Arcane Blast, Blast Wave, Fire Blast, Ice Lance, and Cone of Cold by 2/4/6%.
Student of the Mind - Moved to Tier 3
Focus Magic - New Tier 3 talent, increases magic damage taken by the target by 150, lasts 1 min or 50 charges.
Improved Mana Shield - Renamed Arcane Shielding, now increases the armor and resistances gained by the mage by 25/50%.
Improved Blink - Now reduces the mana cost of Blink by 25/50%, and chance to be hit for 4 sec after Blink by 15/30%.
Prismatic Cloak - Now reduces damage taken by 2/4/6% and Invisibility fade time by 1/2/3 sec
Arcane Potency - Reduced to 2 ranks, connected to Presence of Mind instead of Clearcasting, Increases critical strike chance of any spell by 30% when
Empowered Arcane Missiles - Renamed Arcane Empowerment, now Increases the damage of your Arcane Missiles spell by an amount equal to 15/30/45% of your spell power and the damage of your Arcane Blast by 3/6/9% of your spell power.
Potent Spirit - Removed, replaced by Arcane Flows. Reduces the cooldown of your Presence of Mind, Arcane Power and Invisibility spells by 30/60 secs.
Netherwind Presence - Reduced to 3 ranks and moved up a tier, now increases your spell haste by 2/4/6%.
Missile Barrage - Added in place of Netherwind Presence. Gives your Arcane Blast, Fireball, Frostbolt and Frostfire Bolt spells a 15% chance to reduce the channeled duration of the next Arcane Missiles spell by 2.5 secs and fire missiles every .5 secs.
Fire
Improved Fire Blast - Moved to Tier 1, now 2 ranks, Reduces the cooldown of your Fire Blast spell by 1/2 sec.
Incineration - Moved to tier 1, now 3 ranks, Increases the critical strike chance of your Fire Blast, Scorch, Arcane Blast and Cone of Cold spells by 2/4/6%.
Burning Determination - New Tier 2 talent, When Interrupted or Silenced you have a 50/100% chance to become immune to both mechanics for 10 seconds.
World in Flames - Moved to Tier 2, Increases the critical strike chance of your Flamestrike, Blast Wave, Dragon's Breath, Living Bomb, Blizzard and Arcane Explosion spells by 2/4/6%.
Flame Throwing - Moved to Tier 3
Impact - Moved to Tier 3
Pyroblast - Cast time reduced to 5 seconds
Improved Scorch - More damage types added, now your Scorch spells have a 33/66/100% chance to cause your target to be vulnerable to Fire, Frost and Arcane damage, increasing damage taken by 2/4/6/8/10% and lasts 30 seconds. Stacks up to 5 times.
Master of Elements - Fire and frost wording removed, now your spell criticals will refund 10% of their base mana cost.
Blast Wave - Knockback added, now a wave of flame radiates outward from the caster, damaging all enemies caught within the blast for 154 to 186 Fire damage, knocking them back and Dazing them for 6 seconds.
Fiery Payback - Changed to, When below 35% health all Physical and Fire damage taken is reduced by 10/20% and your Pyroblast spell's cast time is reduced by 1.75/3.5 secs.
Empowered Fireball - Changed to 3 ranks, Increases the damage of your Fireball spell by an amount equal to 5/10/15% of your spell power.
Firestarter - New talent added, Your Blast Wave and Dragon's Breath spells have a 15/30/45% chance to make your next Flamestrike spell instant cast. Lasts 10 seconds.
Dragon's Breath - Disorient changed from 3 sec to 5 sec
Burnout - Talent changed to read, Increases your spell critical damage bonus with all Fire spells by 5/10/15/20/25% but your spell criticals cost an additional 1/2/3/4/5% of the spell's cost.
Living Bomb - Mana drain added, The caster becomes a living bomb, causing 51 Fire damage to all enemies within 10 yards every 2 sec. After 6 seconds, a fiery explosion occurs causing 212 Fire damage to all enemies within 10 yards and burning 106 mana, dealing damage equal to the amount drained.
Frost
Shattered Barrier - New Tier 6 talent that gives your Ice Barrier spell a 50/100% chance to trigger a Frost Nova when it is destroyed.
Winter's Grasp - Renamed to Fingers of Frost, which gives your Frost damage spells a 5/10% chance to apply the Fingers of Frost effect, which treats your next Frost spell cast on the target as if the target were Frozen. Lasts 10 seconds.
Brain Freeze - Changed to give your Frost damage spells have a 5/10/15% chance to cause your next Fireball spell to be instant cast and cost no mana.
Improved Water Elemental - Changed to increase the duration of your Summon Water Elemental spell by 5/10/15 sec and your Water Elemental heals all party or raid members 1/2/3% of their total health every 5 secs.
Chilled to the Bone - Changed to increase the damage caused by your Frostbolt, Frostfire Bolt and Ice Lance spells by 1/2/3/4/5% and reduces the movement speed of all chilled targets by an additional 2/4/6/8/10%.
Deep Freeze - Damage added, causes 694 to 806 Frost damage and stuns the target for 5 seconds. Only usable on Frozen targets.
Paladin
Retribution
Vindication: Gives the Paladin's damaging attacks a chance to reduce the target's attributes by 10/20% for 15 seconds (was only melee attacks and 3 Pts for 5/10/15%).
Pursuit of Justice: Reduces the chance you'll be hit by spells by 1/2% and increases movement and mounted movement speed by 8/15%. This does not stack with other movement speed increasing effects (was 3 Pts for 1/2/3% reduced chance to be hit by spells and 5/10/15% speed increase).
Eye for an Eye: All criticals against you cause 10/20% of the damage taken to the attacker as well. The damage caused by Eye for an Eye will not exceed 50% of the Paladin's total health (was 15/30% damage return for spell attacks only).
The Art of War: Reduces all damage taken by 1/2/3% and gives your Hand of Freedom a 33/66/100% chance to remove Stun effects.
Righteous Vengeance: Increases critical damage bonus of your Judgement and Divine Storm spells by 5/10/15/20/25% (was 3/6/9/12/15% for all damage criticals).
Divine Storm: Mana cost changed to 20% of base mana up from 12%.
Holy
New Spell: Divine Plea (5 Minutes cooldown, Channeled) - While channeling this spell, you gain 50% of your total mana over 6 seconds.
Reworked: Divine Protection (118 Mana, 5 Minutes cooldown): Reduces all damage taken by 50% for 12 seconds, but increases the time between your attacks by 50%. Once protected, the target cannot be made invulnerable by Divine Shield, Divine Protection or Hand of Protection again for 180 seconds.
Forbearance: Now lasts 3 minutes.
Seals: All seal spells now last 2 minutes. This does not apply to special seals like Seal of Protection or Seal of Sacrifice.
Holy Shock: Rank 1 mana cost reduced from 335 to 245. Healing increased from 351-379 to 481-519 (Blasts the target with Holy energy, causing 314 to 340 Holy damage to an enemy, or 481 to 519 healing to an ally).
Enlightened Judgements: Chance to hit added (Increases the range of your Judgement spells by 10/20 yards and increases your chance to hit by 2/4%).
Beacon of Light: Mana cost reduced from 780 to 675.
Protection
Guardian's Favor: Tooltip corrected (Blessing of Freedom renamed to Hand of Freedom).
Divine Guardian: This talent now affects Divine Shield and Divine Protection (While Divine Shield or Divine Protection is active 15/30% of all damage taken by party or raid members within 30 yards is redirected to the Paladin.).
Guarded by the Light: Reduces the mana cost of your Consecration, Holy Wrath and Avenger's Shield spells by 15/30% (was "Whenever you parry or dodge an attack you have a 10/20% chance to reduce the mana cost of your next Consecration, Holy Wrath or Avenger's Shield spell by 25/50%").
Priest
Discipline
Rapture: Divine Aegis shield effect was added to also give back 5% of the damage absorbed in mana. (Causes you to gain mana equal to 0.5/1.0/1.5/2.0/2.5% of the healing done by your Greater Heal, Flash Heal and Penance spells, and 5% the damage absorbed by your Power Word: Shield and Divine Aegis is returned as mana to you.)
Aspiration: The cooldown of Penance is now also reduced by this talent. (Reduces the cooldown of your Inner Focus, Power Infusion, Pain Suppression and Penance spells by 10/20%.)
Penance: Rank 1 damage component lowered from 437 to 184 holy damage. Now instant cast. (Launches a volley of holy light at the target, causing 184 Holy damage to an enemy, or 670 to 756 healing to an ally every 1 sec for 3 seconds. Cooldown : 10 Seconds)
Holy
Improved Healing: Now affects Penance. (Reduces the mana cost of your Lesser Heal, Heal, Greater Heal and Penance spells by 5/10/15%.)
Circle of Healing: Cooldown removed. Rank 1 Mana cost changed from 300 to 370.
Shadow
Dispersion: Cooldown reduced to 3 minutes down from 5 minutes.
Rogue
General
Rogue energy mechanics have now been changed, they now return energy every 1/10th of a second instead of 20 every 2, this change makes energy generation more fluid.
Combat
Kick: This ability is no longer affected by the global cooldown.
Shaman
No changes so far.
Warlock
Destruction
Molten core now has a 5%/10%/15% chance, up from 4%/7%/10%
Nether Protection has been changed; now gives you a 10%/20%/30% chance once a spell (of any school) hits you you reduce all damage from that school by 60% for 10 secs.
Emberstorm now reduces the cast time of Immolate by 0.1/0.2/0.3/0.4/0.5 instead of 2%/4%/6%/8%/10%
Improved Soul Leech now restores mana to you and your summoned demon by 5%/10%, down from 15%/30%.
Backdraft is now fixed, ranks now reduce cast time and mana cost of your next three destruction spells by 10%/20%/30%.
Empowered Imp has been implemented and now all critical hits done by your imp have a 33%/66%/100% chance to increase your spell critical hit chance for your next spell by 100%, up from a 20%/40%/60% chance.
Eternal Flames no longer has a chance to refresh the duration of your immolate on the target.
Chaos Bolt is no longer implemented.
Affliction
Fel Concentration now gives you a 14%/28%/42%/56%/70% chance to avoid interruption while casting unstable affliction and haunt.
Improved Felhunter has been changed, it now gains mana equal to 50%/100% of its shadow bite ability and it increases the effect of the felhunter's fel intellect by 1%/2%.
Eradication now only has a chance to increase your spell casting speed on corruption ticks, instead of corruption and unstable affliction ticks.
Haunt now increases all damage done by your damage over time effects on the target by 20%, up from 15%.
Demonology
Demonic Embrace now just increases your stamina by 2%/4%/6%/8%/10%, independent of your spirit.
Demonic Sacrifice now grants you an effect depending on the summoned demon for 30 minutes, instead of just flat out increasing your spell haste and spell damage.
Master Demonologist- The felhunter effect has been changed, it now reduces all spell damage taken by 2%/4%/6%/8%/10%, instead of increasing all resistances by 0.2/0.4/0.6/0.8/1.
Demonic Empowerment has been implemented and the succubus effect has been changed that once the succubus goes into the improved invisibility state, all stuns and movement imparing effects are removed, in addition, instead of the felhunter effect reseting all of the cooldowns, it now dispells all magical effects on the felhunter.
Love Struck is now Improved Demonic Tactics; it increases your demon's critical strike chance by 10%/20%/30% of your critical strike chance.
Demonic Empathy has been changed so that when you or pet hits with a critical strike, the other's damage done by their next 3 spells or abilities is increased by 2%/4%/6%.
Metamorphosis no longer restores your health and mana when you switch in and out of the form, however, the duration of stuns and movement impairing effects are reduced by 50%
Pet changes (Source)
Felhunter: Paranoia and Tainted Blood have been replaced with Fel Intelligence and Shadow Bite.
Shadow Bite (Felhunter): Deals Shadow damage plus additional 5% Shadow damage for each damage over time effect on the target. 6 sec cooldown.
Fel Intelligence (Felhunter): Increases total Intellect and Spirit of party and raid members by 3%. Lasts until cancelled.
Felguard: Health increased by 10%.
Succubus: Health increased by 20%, armor increased 22%.
Imp: Health increased 20%, Armor increased 16%, mana regeneration increased 200%.
Voidwalker: Health increased by 20%, Damage increased by 16%. The amount of attack power the Voidwalker gains from it's master's spell damage has been increased by 45%.
Consume Shadows (Voidwalker): Duration reduced to 6 seconds, and effect increased 66%. Now also greatly increases all nearby allies stealth detection while channeled.
Summon Dreadsteed/Felsteed: Mana cost removed, global cooldown removed.
Bane now also reduces the cast time of your Haunt spell.
Infernal: Cooldown reduced to 15 minutes, down from 1 hour. Duration reduced to 1 minute, down from 5 minutes+. Health increased by 30%, damage increased by 60%, and armor increased 30%.
Doomguard: Health increased 20%, mana increased 24%.
Avoidance (Felguard) - Now reduces damage taken from area of effect attacks by an additional 80%.
Avoidance: Now automatically learned for the Succubus, Imp, Voidwalker and Felhunter at level 10.
Warrior
Fury
Pummel: This ability is no longer affected by the global cooldown.
Protection
Shield Bash: This ability is no longer affected by the global cooldown but it does not deal damage anymore.