Frage zu Harmonious Academic Methodology

Fragen zu der Welt und den Hausregeln können hier besprochen werden

Moderator: Andreas

Antworten
Felix
Cobrawurst

Frage zu Harmonious Academic Methodology

Beitrag von Felix »

Enlightened Lawgivers bring wisdom to the masses. This Charm involves training an organized social group such as a class, ministry or guild. This action requires five or more hours of effort in any given week to bear fruit. In each week of training, the trainer picks one trait to train: Conviction, Temperance, Perception, Intelligence, Craft (Air, Earth, Fire, Water or Wood), Investigation, Lore, Linguistics, Performance, Presence or Socialize. This Charm increases that trait for each member of the unit by one dot, to a maximum of 4. The Solar can train with the group or as a solo character, increasing her own traits. She cannot increase others’ traits past her own.
Heißt das, dass ich nebenher meine eigenen Trait auch auf 4 bringen kann??? Warum hab ich das nicht schon längst mal gemacht - ich dachte man könnte nur andere trainieren... grml.

Könnte ich mir damit also mein Conviction, Temperance, Craft (Air), Craft (Fire), Craft (Water), Craft (Wood), Investigation und Linguistics (das andere hab ich schon höher) in der nächsten Downzeit bzw. immer wenn ich eine Woche lang mal 5 Stunden frei habe (immer?) auf 4 trainieren???

Bei Legendary Scholar Curriculum steht ja ausdrücklich "to train others", aber hier bei der Basisversion...
Antworten